Vanliga Frågor som vi får och dom vanligaste svaren

Jag har inte fått in faktura på medlemskapet som förut?

Svar: Vi har blivit moderna, och man betalar sitt online. Har man inte än registrerat sig på cardskipper,  så följ denna länk: https://www.salenskoter.se/sv/bli-medlem.aspx

Jag har köpt enskilt medlemskap, men vill byta till Familjemedlemsskap

Svar: Vi har inte behörighet att ändra det, ni måste kontakta Cardskipper på info@cardskipper.se

Jag är medlem och vill köpa skoterpass på nätet, hur gör jag?

Svar: Medlemmar måste köpa sina skoterpass över disk på några av våra försäljningsställen i Sälen, följ länken för att se våra försäljningsställen
https://www.salenskoter.se/sv/skoterpass.aspx

Jag har inte fått någon bekräftelse/kvittens på mitt Skoterpass:

Svar: Du ska få det på email, har du inte fått det kontakta SkoterSverige på snofed@snofed.se så kommer dom mejla ett till dig.

Varför ska man vara medlem i klubben?

Svar: Tillsammans blir vi starka, vi är en av Sveriges största Skoterklubbar, och om vi
fortsätter att vara det så är vi en stor röst i skotersammanhang och vi har en chans
till att behålla och förbättra för skoteråkningen i Sälenområdet

Varför tar det tid innan jag får svar på mail?

Svar: Vi är en ideell förening, det finns ingen anställd som svarar mejlen, utan vi svarar efter bästa förmåga så fort vi har möjlighet

Hur kan skoterlederna vara dåliga när vi betalar avgift?

Svar: Det passerar uppåt 3.500 skotrar på leden varje dag under helgerna. Det går inte att åtgärda leden under dagtid.

Först och främst för att en pistmaskin kombinerat med snöskotrar på samma led är farligt och leden behöver frysa till efter att den blivit pistad, den behöver med andra ord vila och kan därför inte belastas när det precis blivit pistat.

Ett Tips: Sök er ut efter andra leder som inte är lika fullt belastade, Skoterpasset gäller från Lima i Syd, till bortanför Smågan i Öst, till norr om Sörsjön och till Rörbäcksnäs i väst. Vi har mer än 400 km skoterled att åka på som ingår i era Skoterpass.

Jag har köpt en Skoterkarta, hur gör jag för att få den?

Svar: Mejla till info@salenskoter.se och påminn oss, så skickar vi så fort vi har möjlighet

Jag är medlem men råkade köpa vårat Skoterpasset på nätet till fullpris, hur får jag tillbaka mina pengar?

Svar: Du behöver skicka ett email till info@salenskoter.se med kvitto på din betalning och dina uppgifter som du har angett på ditt medlemskap. Detta gör att vi då kan hitta ditt medlemskap och din inbetalning + vilket konto vi ska göra återbetalningen till, så vi kan återbetala mellanskillnaden. Tyvärr kan det ta lite tid, så ha tålamod.

Får man köra med Enduro MC eller ATV/UTV på lederna om man löser skoterpass?

Svar: NEJ, inga hjulburna fordon får framföras i vårt ledsystem. 

Får man köra med MC med bandsats (Snowbike) eller ATV/UTV med bandsats på lederna om man löser skoterpass?

Svar: Endast om fordonen är registrerad och typade med bandsats får dom framföras. Vi ser
helst att dom bara framförs när leden är hård, då dom har en tendens till att göra större
åverkan på leden än en skoter. Vi reserverar rätten att förbjuda detta i framtiden om det
blir ett bekymmer.

Om jag byter skoter under vintern, kan jag byta in mitt skoterpass och få ett nytt till nya skotern?

Svar: Besök någon av försäljningsställenav skoterpass kan ta emot ditt gamla märke
(Observera, det måste tas av skotern) och byta ut det mot ett nytt med nya registreings nummret. 

Bli medlem i skoterklubben

Genom att stödja Sälens Snöskoterklubb kan vi jobba för att bevara och utveckla skoteråkningen.

Bli medlem!

Skoterpass i Sälen

Skoterpassen säljs som dag- eller säsongskort. Passet är knutet till din skoters registreringsnummer.

Köp Skoterpass

Hyra skoter

Här hittar du var du kan hyra skoter av seriösa uthyrare i Sälenområdet

Uthyrning skoter

Svedea